13 טעויות שמציגים מתחילים עושים. האם גם אתם?

1. הם לא שולטים במהות הדיבור מול קהל

מהות כל פרזנטציה היא לספר סיפור ולמכור לקהל את המסר. מציגים מתחילים לא מבינים זאת. אם תלמדו לספר סיפורים, עברתם 80% מהדרך לשליטה באומנות הדיבור מול קהל. רוב הפרזנטציות רופפות מידי. אנשים לא זוכרים את עיקרי הפרזנטציה כי אין להם קונטקסט שמאפשר לזכור אותם. כאשר אתם מספרים סיפורים, הקהל שלכם מקבל עוגן ויוצר חיבור לתוכן שאתם מביאים לו.

______________________________

מהות כל פרזנטציה היא לספר סיפור

ו"למכור" לקהל את המסר

______________________________

2. הם לא מוכרים

כל פרזנטציה היא מכירה: של מוצר, של רעיון או אולי של סיפור חיים. אם אתם עוסקים בפרזנטציות, אתם עוסקים במכירות. אני כבר שומעת איך חלק מכם אומרים לי: "אבל טניה, אני בסך הכל נותן מידע לאנשים, אני לא מוכר".אז אני רוצה לשאול אתכם: אתם רוצים שאנשים יקשיב לפרזנטציה שלכם? אם כן, אתם צריכים קודם לשכנע אותם למה בכלל כדאי להם להקשיב. כלומר, למכור להם את המידע שלכם. אז, כל פזרנטציה זאת מכירה. אל תלחמו בזה. קבלו באהבה ולמדו איך לעשות זאת.


3. הם מרימים את עצמם מעל הקהל

כאשר אתם מרימים את עצמכם, אתם מורידים את הקהל שלכם. בשביל לבנות לעצמם מוניטין, מציגים מתחילים מספרים על כל ההישגים וכל ההצלחות שהיו להם. יודעים מה האנשים חושבים על זה? חלק חושבים שהמציג אגוצנטרי וחלק חושבים שהוא מיוחד. למה לא טוב שהקהל יחשוב שהמציג מיוחד? כי אז, מה שמתאים למציג המוכשר במיוחד, לאו דווקא מתאים לאנשים בקהל. אופ... ואיבדתם אותם.


4. הם לא קוראים לפעולה

רוב הפרזנטיות נגמרות במחיאות כפיים ו...אדישות. אפילו אם היה נחמד, אנשים יוצאים מהפרזנטציה וממשיכים בחייהם כאילו כלום. לא הייתה למציגה כל השפעה עליהם. אז לפני שאתם יושבים לבנות את הפרזנטציה, תשאלו את עצמכם: מה אני רוצה שאנשים שיבואו להקשיב לי יחשבו, ירגישו ויעשו? אם הם לא יודעים מה לחשוב או מה לעשות אחרי הפרזנטציה שלכם, נכשלתם כמציגים.

_______________________________________

דוחסים מידע פנימה - דוחפים קהל החוצה

_______________________________________

5. הם מציגים עם מילים, הרבה מאוד מילים.

אנשים זוכרים מה שהם רואים הרבה יותר ממה שאתם אומרים. מציגים טובים מדברים בדימויים ולא במילים. איך עושים זאת? עקבו אחריי הפוסטים הקרובים שלי כדי ללמוד.


6. הם מבזבזים את הדקה הראשונה

כולם יודעים שרושם ראשוני חשוב. למרות זאת, מציגים מתחילים פותחים עם דברים חלשים כמו: "שלום, אני שמחה לראות אתכם כאן, קורים לי... אני עובדת ב... והמפגש היום יוקדש ל... וכו וכו'." אפס מידע חדש, אפס עניין אצל הקהל, ביזבוז מוחלט של הדקה הראשונה. מציגים מנוסים יודעים שצריך להתחיל חזק. כך שאנשים בקהל יחשבו: "נחמד, מעניין, אני מתה לשמוע את השאר." (ראו כאן משפטים מוכנים לפתיחה חזקה).


7. הם דוחסים

זה אומר שהם מנסים להכניס יותר מידי מידע בפחות מידי זמן. דוחסים מידע פנימה, דוחפים את הקהל החוצה. מרוב הנסיון לדחוס כמה שיותר מידע, אין להם זמן לערב את הקהל, לשחק איתו, להתחבר. גם אם המנות טעימות, המסעדה עלולה להשאיר רושם גרוע.

______________________________________

לפני שאתם יושבים לבנות פרזנטציה, תשאלו את עצמכם:

מה אני רוצה שאנשים בקהל יבינו, ירגישו ויעשו?

______________________________________

8. הם מתמקדים ב"אני" וב"אנחנו"

המילה החשובה ביותר בדיבור מול קהל היא "אתם". אתם צריכים להשתמש במילים 'אתם' ו'שלכם' כמה שיותר. הקהל לא רוצה לשמוע על המציגה, הם רוצים לקבל משהו בשביל עצמם.


9. הם לא מציגים בצורה מספיק דינמית

לא משנה כמה התוכן חכם וחשוב, אם ההגשה לא טובה, לא תוכלו להשפיע ולמכור את הרעיונות/המוצרים/ או הסיפורים שלכם. אחרי שמכינים תוכן הפרזנטציה, אתם צריכים להשקיע בלחשוב על הדרכים להציגה.


10. הם מראים מצגות גרועות של פאואר פוינט

זאת לא התוכנה, זה אתם. ישנן מצגות טובות. אולי 5% מכלל המצגות. טוב, אולי אני מגזימה. 1% מכלל המצגות הן טובות. מצגת זה לא מסמך מסכם של דבריכם ולא טלפרומפטר שממנו המציג מקריא את התוכן. מה זה כן? (ראו על אומנות עיצוב השקפים כאן)


11. הם לא מערבים את הקהל

מציגים מתחילים משאירים את הקהל לקלוט את המידע באופן פסיבי. אם הם פונים לקהל, אז לא מספיק מוקדם ולפעמים רק בסוף הפרזנטציה. למדו כלים להפעיל את הקהל ולהפוך אותם למשתתפים אקטיביים.

____________________________

השתמשו במילים 'אתם' ו'שלכם'כמה שיותר

____________________________

12. הם לא מנצלים את הבמה 

הם נעים על הבמה בצורה כאוטית שלא עוזרת לפרזנטציה. לפעמים הם עומדים ולפעמים הולכים, אבל לא כדי לחזק את המסר, להבהיר את הרעיון או ליצור קשר עם הקהל. 


13. הם לא יוצרים קשר עם הקהל

ללא קשר אתם לא יכולים להשפיע. קשר יוצר אנרגיה הדדית והוא סגולה להשפעה. איך יוצרים קשר עם הקהל? עקבו אחריי, בפוסטים הקרובים אגלה לכם כמה סודות. :)

אשמח לענות על כל השאלות כאן:

+972-50-597-6343  taniabrosh@gmail.com

© 2020 by Tanya Brosh