7 סימנים של מצגת גרועה: האם גם אתם עושים את הטעויות האלה?

אני מנהלת מלחמה. המלחמה שלי היא נגד שעמום ושעות רבאני מנהלת מלחמה. המלחמה שלי היא נגד שעמום ושעות רבות שמבוזבזות על מצגות גרועות שגוזלות זמן הן מאלה שמכינים את המצגות והן מאלה שבאים לראות/לשמוע אותן.


המצב חמור כל כך שאפילו החברות המתקדמות ביותר, עם הטכנולוגיות החכמות ביותר שולחות לי מצגות שגורמות לי צמרמורת: אני קודם כל סוגרת את המצגת, לוקחת כמה נשימות עמוקות ואז צוללת אל תוך מלל בלתי נגמר, תמונות משעממות של אנשים מחייכים בחליפות, ותבניות פאואר פוינט מעוררות פיהוק.


לכן, אני פונה לאנשים פרטיים בתקווה שהמהפכה תבוא מכם. אולי ביחד, אתם ואני, נוכל לעורר את האנשים מתרדמת ולהחיות את המצגות.


אז הנה רשימת הטעויות שעלולות להפוך הרצאה הכי טובה למצגת גרועה. בחנו האם אתם עושים אותן:


*הערה חשובה: ייתכן שתרצו להגיד לי על חלק מהסעיפים: "בנו את זה בתוך פאואר פוינט, למה לא להשתמש בזה?" אבל עצם זה שהאפשרויות האלה קיימות לא אומר שכדאי להשתמש בהן. כמו בחיים, יש הרבה אפשרויות, לא כולן כדאיות.)


1. אנימציות. מטרת האנימציות היא להחיות את המצגת. אבל כשהגופה מתה, שום קישוט בבגד לא יעזור להחיותה. האנימציות האלה עושות רושם לא מקצועי, תשכחו מהן.


2. תמונות קליפארט. (Clipart) אני יודעת שרבים עדיין משתמשים בתמונות הסטנדרטיות האלה אבל הם טועים. התמונות האלה בנאליות, לא יפות, משעמם לראות אותן, והן לא מוסיפות שום דבר לתוכן שלכם.

3. ריבוי אפקטים של מעברים בין השקפים. עוד דרך לא מוצלחת לעניין את הקהל. אם אתם מרגישים דחף בלתי נשלט להשתמש באפשרויות פאואר פוינט, בחרו אפקט אחד בלבד והישארו איתו לאורך כל הדרך. אחרת, ראו הסבר בסעיף 1


4. בחירת צבעים. היזהרו בבחירת הצבעים של המצגת. אל תגרמו לשקפים להיות קשים לקריאה.


5. פונטים. הגיוון צריך לבוא מתוכן דבריכם ולא בפונטים. בחרו פונט אחד או שניים ותהיו עקביים לאורך כל המצגת. גם בסגנון, גם בצבע וגם בגודל.


לא כותבים עם צבע בהיר על רקע בהיר. זה קשה לקרוא.


6. בולטים. (Bullets) אלה הן נקודות שחורות שעוזרות לארגן מידע. היזהרו מהן! הן גורמות להצפת הטקסט על השקף.

אנשים לא אמורים לקרוא את השקפים שלכם, הם צריכים לראות אותם ולשמוע אתכם. לכן, אומנם בולטים הן חלק ממבנה של פאואר פוינט, אבל לא כדאי להגזים עם השימוש בהם. במקום זה אתם יכולים להקדיש לכל בולט (נקודה) שקף משלו.


7. טסקט. כפי שכתבתי בסעיף הקודם, רוב הטקסט אתם צריכים להגיד בעל פה ולא לשים אותו על השקף. אחרת, למה לאנשים לשמוע אתכם בכלל? השקפים שמורים לדגשים מיוחדים ולתמונות מדהימות ביופיין שממחישות את הרעיונות שלכם.

1 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול